Baby Boomers (1945-1964)
Den här generationen är både friskare och mer förmögna än tidigare generationer har varit. Den snabbt växande ekonomiska tillväxten var en norm vilket bidrog till den första generationen av materialister.
Baby Boomers är idealistiska, uppgiftsfokuserade och beslutsamma, och har definierat sin identitet genom sitt yrke.
Vill du skapa nytta och nå fram till en Baby Boomer så gör du detta genom att göra deras liv enklare, deras tid bättre använd och deras pengar mer värda. De använder sig av traditionell media men allt fler upptäcker sociala medier…nästan 14% av generationen finns idag på Facebook.
Nästa generation att kort presenteras är Generation X...
Vi har generaliserat de olika generationerna i denna serie för att skillnaderna som finns ska bli tydliga. Det finns inga vedertagna intervaller för när respektive generation börjar och slutar. Vi har valt samma intervaller som används av Kenneth Gronbach i boken The Age Curve; How to profit From Demographic Storm. Andra källor är Statistiska Centralbyrån och Datainspektionen samt Wikipedia.